מחקרי היתכנות: הערכת ההזדמנויות העסקיות שלך
בדיקת היתכנות היא מחקר שיטתי כדי להבין האם מדובר בהחלטת go/no go.
מחקרי היתכנות:
ניתוח היתכנות מוצלח חייב לכלול:
המחקר חייב להתבסס על המציאות – לא ספקולציות טהורות או תיאוריה מופשטת.
מחקר תקף דורש מחקר שוק מקצועי, כדי לקבוע אם הלקוחות יקנו את המוצר, או אם משקיעים ישקיעו.
הפרויקט חייב להיות מוגדר היטב בהתבסס על המציאות.
דרושים מאפיינים מפורטים של מוצר או שירות אובייקטיבי על מנת להעריך באמת את כדאיות המיזם.
דוגמאות לשאלות שאנו מתייחסים אליהן במחקר היתכנות טיפוסי:
- האם זה נוסה?
- אם כן, באילו בעיות הם נתקלו?
- מישהו היה קרוב?
- מהם הגורמים הקובעים?
- מי הם הכניסות הפוטנציאליות לשוק גם אם תצליח?
- מהם חסמי הכניסה?
- באילו תחומים בפרויקט צריך לטפל?
מימון, חברי צוות, משאבים חומריים, ביקוש בשוק, התחרות, אילוצי זמן ומקום וכו'.
- האם יש אמות מידה שצריך לעבור?
- אילו דרישות עסקיות נחוצות בהחלט לפתרון מוצלח?
- האם ישנם סיכוני שוק בלתי נמנעים או סיכונים סביבתיים? כיצד ניתן למתן אותם בצורה הטובה ביותר?
- אילו נתונים זמינים פנימית וחיצונית?
- מהי האיכות והאמינות של הנתונים הללו?
מדוע ייעוץ עסקי מקצועי חיוני להצלחה?
ייעוץ עסקי מקצועי מספק תובנות מומחים, פתרונות חדשניים ואסטרטגיות מותאמות, חיוניים לניווט בדינמיקה מורכבת בשוק ולהשגת הצלחה.
רוב היזמים עושים את הטעות הנפוצה ומאמינים שהם אינם זקוקים לייעוץ עסקי מקצועי בתחילת המיזם שלהם. בחירה נבונה של צוות לכל מיזם סטארטאפ צריכה לכלול מנהל מקצועי ומממן כבר מההתחלה, על מנת להגדיל משמעותית את הסיכוי להצלחה.